Trollok és kezelésük

Az online ügynökség és digitális ügynökség köreiben rendszeresen előkerül a kéretlen és kellemetlen trollok kezelésének témaköre. Mivel egy online ügynökség számos ügyfelük közösségi média oldalát is kezeli, így szinte napi szinten szembesülnek ezzel a jelenséggel. Vagyis azzal, hogy az Internet által biztosított anonimitás mögé rejtőzve sértő, bántó, alpári kommenteket írnak egyesek. Sokszor nem derül ki a valódi szándék, hogy mi vezérelte a kommentelőt. A digitális ügynökség szerint sok esetben az elfolytott frusztráció és feszültség, valamint a düh és a harag az, amit sokan így engednek ki magukból. Amikor egy egyszerű sütemény képe alatt is politikai csatározások és gyűlölködés alakul ki, ott nagyon nehéz ésszerű döntést hozni. Legtöbbször az a megoldás, hogy egyszerűen kikapcsolják a kommentelési lehetőséget azon posztok alatt, ahol elfajultak az indulatok. De hogyan is kell kezelni ezeket a sokszor oda nem illő kommenteket? Válaszoljunk-e rá, vagy ezzel csak tovább szítjuk a tüzet? Töröljük ki a hozzászólást és ha a kommentelő újra írna, tiltsuk ki az oldalról? Azt tudjuk javasolni, hogy a helyes válasz nagyban függ az oldal profiljától, a kommentelő stílusától és hogy az adott ügyféllel miben egyezett meg az ügynökség. Az biztos, hogy a minősíthetetlen kommentek áradata lassan már jobban terjed, mint a világjárvány, de sajnos még nem sikerült megtalálni a hatásos ellenszerét.

About the author